Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013

Tραυματισμοί σε αθλητικούς χώρους.

Το πρώτο πράμα που πρέπει να κάνετε άμα νιώσετε κάποια ενόχληση ή πως έχετε τραυματιστεί είναι να σταματήσετε όσο πιο σύντομα γίνεται την άσκηση ή αθλητική δραστηριότητα που κάνετε για να αποτρέψετε την περαιτέρω ζημιά που μπορεί να έχει ήδη γίνει.

Το πρώτο συνηθισμένο βήμα για τους περισσότερους μυϊκούς τραυματισμούς (και γενικά ιστούς μαλακών μορίων) όπως μελανιές, τραβήγματα ή κάποια πιο σοβαρή θλάση είναι η μείωση του οιδήματος (πρήξιμο) και του πόνου με κάποιο ψυχρό επίθεμα. Αυτό που συνιστάται συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις είναι:Ξεκούραση: Πλήρης ξεκούραση της τραυματισμένης περιοχής το λιγότερο 24 ώρες (ανάλογα με την σοβαρότητα του τραυματισμού)Ψυχρά επιθέματα: Τοποθέτησή τους ανά συχνά διαστήματα (δύο ώρες περίπου). Προσοχή: Αν χρησιμοποιείτε πάγο (όπως σε κάποια λεπτή σακούλα) δεν θα πρέπει να έρχεται σε άμεση επαφή με το δέρμα. Βάλτε κάποιο πανί/πετσέτα πάνω την τραυματισμένη περιοχή και επίσης μην αφήνετε για πολύ ώρα το επίθεμα πάνω στην τραυματισμένη περιοχή καθώς μπορεί να προκληθεί κρυοπάγημα. Όταν περάσουν οι πρώτες δύο ημέρες, ανάλογα με το βαθμό της κάκωσης, μπορεί να ξεκινήσει η φυσιοθεραπευτική αντιμετώπιση όπως θεραπεία με υπέρηχους κτλ.Ανύψωση της τραυματισμένης περιοχής για μείωση του πρηξίματος.Γενικά, πρώτες βοήθειες στην αντιμετώπιση τραυματισμών μαλακών μορίων συνήθως συνιστούν τα ψυχρά επιθέματα και το τύλιγμα του συγκεκριμένου σημείου με έναν ελαστικό επίδεσμο. Το σημαντικότερο είναι να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό για να αξιολογήσει το βαθμό της κάκωσης.





ΠηγέςOrthopedic physical assessment από τον David J. MageeΔρ. Αναστασία Μοσχοβάκη, Ιατρος ειδικη παθολογος

http://www.anew.gr/dreams/article.php?aid=47

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου